DMWF Asia - Circumstances of Digital Marketing in Asian Countries in the COVID-19 Pandemic

A virtual conference of DMWF Asia (Digital Marketing World Forum Asia) was held on December 2. DMWF has been introducing trends related to topics such as digital marketing technology, VR, artificial intelligence, influencer marketing, UX, CX, e-commerce, content marketing, data analytics, mobile, and practical examples targeting the global digital marketing community for over 12 years. A Virtual conference on a continental basis was held in 2020 under the influence of the spread of COVID-19. At the Asian event, which we participated in this time, 25 people appeared on the stage. They were corporate sales representatives of main platformers and digital marketing managers of user companies. As the main theme, trends in live commerce, cross-border sales, and data-driven marketing in the COVID-19 pandemic were introduced. Particularly, we would like to introduce some examples of data-driven marketing, and social commerce that is becoming active. The importance of these have been pointed out in many sessions.

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スマート窓口への第一歩 自治体DXアクセス調査

デジタル・ガバメント実行計画では、行政サービスにおいてデジタル技術などを活用し、「あらゆる手続が役所に行かずにできる」「必要な給付が迅速に行われる」といった手続面や、規制や補助金などニーズに即したプッシュ型のサービスを実現するなど、利用者目線の改革が今後進んでいきます。

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【EC業界ニュース】楽天、メーカーのテスト販売を支援、第一弾に花王が参加 Weekly Topics! 04/07-04/13

トランスコスモス調査部が厳選するEC業界ニュース。今週の注目トピックはこちら。 ・アマゾンジャパン、東京商工会議所に入会 ・中国政府、アリババに対して独禁法違反で罰金を科す ・楽天、メーカーのテスト販売を支援、第一弾に花王が参加

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顧客コミュニケーションのあり方のヒントを発信するオウンドメディア「Cotra」オープン!

ニューノーマル時代では顧客コミュニケーションのあり方が変化しており、顧客と企業のコミュニケーションはデジタル化と多様化が進んでいます。それに伴い、コンタクト/コールセンターに求められる役割も変わってきているなか、Cotraではこれからの時代における顧客コミュニケーションのあり方のヒントをお伝えします。

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【ネット広告業界ふり返り】ニューノーマルでどうなった?!消費トレンドと広告業界の動向|2020年度版

マーケティング/広告トレンドはこの先どのように変わっていくのでしょうか。先を予想するべく、GAFAのマーケティングプロダクト展開や、InstagramやTikTokを中心に進む「ソーシャルコマース」など、主要な2020年のニュース・トレンドを同年の消費トレンドと照らし合わせながら振り返っていきます。

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Survey of Online Shopping Usage Trends in 10 Asian cities 2021

transcosmos conducted the "Survey of Online Shopping Usage Trends in 10 Asian cities 2021" with the aim of exploring the actual usage of online shopping in Asia and interest in cross-border EC. The survey targets 3,200 online shopping users in 10 Asian cities (320 from each city) including Tokyo, and clarifies the characteristics of the cities and trends common to Asia. This year, which is the fourth year, we researched the two themes of "live commerce" and "changes in actions due to the COVID-19," and here we would like to introduce each of the points to be featured.

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「トランスコスモスSDGs委員会」オープン社内報、はじまります! 【前編】

みなさんは「SDGs」についてどれくらい知っていますか?このオープン社内報では、トランスコスモスのSDGsについて、いろんな角度からご紹介します。記念すべき1回目は、「トランスコスモスSDGs委員会」事務局長に就任した高山智司さんに、オープン社内報を始めるきっかけなどを聞きました。

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