来るCookieレス時代に備える最適な顧客体験の在り方~ファーストパーティデータを用いた顧客視点のデータ活用とは~ ウェビナーレポート

対面でのコミュニケーションが難しい今、企業はオンライン上での顧客の閲覧履歴・行動履歴といったデータをもとに顧客理解を深め、CXを向上させていくことが必要とされています。また、Cookie利用の制限により、企業内で保有しているファーストパーティデータの活用が今後のビジネスにおいて重要になります。本記事ではコロナ禍において企業に求められる顧客とのコミュニケーション方法、最適な顧客体験施策をお伝えします。

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Amazon Opens a 4-Star Store in the US, the First Physical Store in the UK, Collecting 4-star Products

On October 6, it was reported that the US retail major "Amazon" opened a physical store, 4-Star Store, in the UK that handles home appliances and miscellaneous goods. This 4-Star Store only sells popular products that have been rated 4 stars or higher by purchasers on the company's online shopping site. They already have more than 30 stores in the United States. However, this is the first time they have expanded overseas. At the newly established store, about 2,000 items carefully selected from popular products sold in Amazon UK are being displayed. Digital price tags are attached so that customers can check the price of each item, the rating of the star, and the number of ratings. In addition, the company explained that consumers who visit physical stores can purchase products at the same price as online, and Amazon Prime members can also get various benefits.

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Amazon may Develop a Smart Refrigerator

On October 6, it was revealed that The Home Depot, the largest home improvement store in the United States, has partnered with Walmart, a major retailer in the United States, for delivery operations. Since Walmart announced in August 2021 that it will offer Walmart GoLocal, a service that delivers to consumers' homes for Small and Medium-Sized Retailers, the Home Depot is attracting attention as the first large customer. The contract period and service fee have not been announced yet. The Home Depot explained that the service could be used to deliver small tools, paints, do-it-yourself supplies, and more to Texas. The company has also indicated its intention to expand its delivery areas by the end of the year.

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TMON, a Korean online shopping company, announces a partnership with TikTok

On October 6th, "TMON," which operates an online shopping business in South Korea, announced that it has partnered with, a short video platform "TikTok" from China. It is attracting attention as the first Korean company to partner with TikTok. TMON is considering aiming for sales promotion by promoting products with videos, with the influence of TikTok, which has been increasing the number of users in recent years. Specifically, the company explained that it will do its utmost to support the creators of TikTok to create videos introducing their products. In addition, some creators may appear as presenters in a live stream hosted by Timon.

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【対談】製薬・ヘルスケア企業 第3極の販路圏 DXプリホールセラー企業はなぜ誕生した? 第2弾 ~MRのノンコア業務アウトソース編~ Session1

製薬・ヘルスケア企業を取り巻く環境が中長期的に厳しくなることが想定されている近年、製薬企業が生き残るために必要なこととは何かを模索するシリーズの第2弾。今回はMRを取り巻く環境・構造の変化について考えます。

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コンタクトセンターの役割の変化 ~サステナブルなコンタクトセンターへ~ #目標7 #目標8 #目標13

今回の「トランスコスモスSDGs委員会オープン社内報」は会社のSDGsの取り組みや変遷についてお届けします。「持続可能な社会実現のための、働きかた改革と環境への取り組み」について、コンタクトセンター業務の在宅化を進める専務執行役員の松原健志さんに伺いました。

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アフターコロナにおけるLINE公式アカウントミニアプリ・Yappliを活用した新しいコミュニケーション術 ウェビナーレポート

アフターコロナと呼ばれる現代では、消費者の行動と価値観が大きく変化しています。そういったなかで「企業のDXを推進していくにも何から始めれば良いかわからない」という悩みを抱えている方も多いのではないでしょうか。2021年8月6日にLINE株式会社(現 LINEヤフー株式会社) 兼清様、株式会社ヤプリ 湯浅様をお迎えし、アフターコロナにおける企業の課題や最新事例、現状の課題解決に向けたソリューションパッケージについてご紹介するウェビナーを開催しました。本記事ではその内容をお伝えします。

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